Rock On Navzdory realitě: Impressions of the book #1 We Were Liars

22. 9. 2016

Impressions of the book #1 We Were Liars

Rozhodla jsem se, že založím novou rubriku a to dojmy z knih. Touto rubrikou bych chtěla předávat svoje dojmy z knih, které čtu bez toho, abych někomu vyzradila celý děj nebo pointu (NO SPOILERS !). A jelikož mě teď zaujalo spoustu krásných knih, tak bych se s vámi o ně chtěla nějakým způsobem podělit.

V tomto článku bych chtěla povědět pár slov o knížce s názvem We Were Liars (v češtině Ostrov Lhářů) - Young adult román od E. Lockhart. Právě jsem ji dočetla, takže moje pocity z ní budou čerstvé.





Stalo se vám někdy, že jste četli knížku, o které jste si mysleli, že je napsaná přímo pro vás ? Tak tahle přesně jsem se cítila při této knize. Kniha je napínavá, nepředvídatelná, fascinující, tajemná a romantická. Má zajímavé a do hloubky promyšlené postavy. O knížce jsem se dozvěděla na internetu, jelikož se stala celosvětovým hitem a hodně lidí o ní mluvilo. Začala jsem ji číst bez jakýchkoliv spoilerů či náznaků příběhu a tak se proto budu snažit vám příběh nevyzradit, ale pouze ke knize nalákat. '
První co mě na knize zasáhlo byl styl psaní autorky. Zbožňuji poetické psaní. Jednoduché krátké věty hrající na city v kontrastu s větami nad kterými se člověk musí zamyslet. Hrátky se slovy. Pokud v knize někdo trpí, metafory čtenáře so utrpení přímo zatáhnou. Při této knize nejde nic necítit. Postupně ve vás narůstají emoce, které ke konci knihy přímo explodují (tedy, takhle tomu bylo u mě). Na mě toho bylo opravdu dost a nebudu lhát, ke konci knihy jsem se rozbrečela.
Po většinu knihy vlastně nevíte, na čem jste. O čem ten příběh vlastně je ? Ale je vám to jedno, protože se nedá přestat. Chcete se dozvědět víc. Posléze už začínáte tušit, o co v příběhu jde, ale netušíte kam vede. Zkrátka jste stále v napětí, co bude dál a jak příběh skončí.
V knížce mě zaujalo členění textu. K podobnému stylu psaní mám strašně blízko a myslím, že to ve vás vyvolá ještě hlubší emoce. Na jedné řádce se totiž objeví věta, která vás přímo střelí a za ní už nic není. Jako by jste si měli uvědomovat, co postava právě cítí. Co se právě stalo. Přijde jedna rána, která se omílá pod sebou ještě několik vět pokaždé v jiném kabátku.
Co se týče postav - milovala jsem jakým způsobem je autorka vystihla. Každá postava měla svoji určitou hloubku, kterou jsem ráda prozkoumávala. Vždy když o někom čtete, automaticky si ho nějak představíte a to byla moje jediná neshoda s knížkou - představovala jsem si postavy vzhledově trochu jinak, než je autorka popisovala. Samozřejmě, že je vám vždy někdo bližší a někdo vzdálenější. Mně osobně se nejvíce líbila postava Gata, se kterým jsem se v mnoha věcích ztotožnila a připadal mi neskutečně chytrý a sympatický. Vztah Gata a Cadence mě opravdu dostal. nevím, jestli to bylo tím jaké vlastnosti se spojily, nebo okolnostmi, ve kterých vztah vznikal, nebo čímkoliv jiným, prostě mě pocitově dostal.
Moc se mi líbí, co bychom si z rodiny Sinclairových a celkově z knížky měli vzít jako ponaučení. Nechci vás okrást o zážitek, a tak vám jen řeknu: dejchne to na vás již při prvních stránkách.
Pro lidi, kteří se často motají v postavách (viz já) je v zadní části knížky připravený rodokmen, který vám umožní se bezproblémově orientovat v rodině Sinclairových.

3 slova, které knihu podle mě nejvíce vystihují:



Knížku opravdu doporučuji. Pokud jste citliví lidé jako já, tak si ke konci připravte kapesníky !

1 komentář:

  1. O knížce už jsem četla a mám ji na seznamu knížek, co bych si chtěla přečíst, teď se na ni těším ještě víc! :)

    AXE Giveaway | Another Dominika

    OdpovědětVymazat

Thank you for your lovely comment !